Hogyan lehetsz hírdető a Profitshare-en? Milyen lépéseken kell átmenjen egy hírdető? És mik a csatlakozás költségei egy hírdető számára?

Bejegyezve 10.11.2016 - Szerző Andi

advertiser1200-628

Az online üzletek, szolgáltatási beszállítók és egyéb hírdetők integrálása egy partnerprogram hálózatba, bizonyos lépések megtétele után tud megvalósulni. Ezen lépések dokumentáció tanulmányozását, költségeket és technikai megoldások alkalmazását feltételezik. Jelen cikkel arról próbálunk egy átfogó képet alkotni, hogy miként zajlik ez a folyamat és mit feltételez számodra idő szempontjából, valamint pénzügyileg, neked mint hírdető, hogy nagyobb eladásokat érhess el, online-ban specializálódott partnereink és partnerprogramjaink segítségével!

Jelentkezz mint hírdető!

Egy online üzlet aki belép a hálózatba hírdető nevet kap.

Az első lépésed a hírdetővé való válás útján, ennek az űrlapnak a kitöltése. Jelentkezésed 1-2 napon belül egy Profitshare ügyfélszolgálatis kolléga feldolgozza, ő ellenőrzi majd, hogy üzleted megfelel-e a partnerprogramokon keresztül történő reklámozásra.

Nem minden online üzlet lehet hírdető a Profitshare-en keresztül, minimális kritériumnak minden a hálózatban részvevő hírdető meg kell feleljen, hogy sikeres lehessen a hálózatban. A siker úgy a hírdető mint a partnerek számára kulcs fontossággal bír.

A feltételek amik minimálisan kell teljesüljenek az integrálás megkezdéséhez:

  • A vásárlási folyamat teljessége és helyessége kimondottan fontos. A Profitshare által használt megoldások teljesítményre alapoznak. A partnerek csak teljesítményeik alapján kapják a kifizetéseket, az eladások után. Pont ezért rendkívül fontos, hogy az online üzleted felületén hibák nélkül könnyen lehessen rendeléseket feladni.
  • Az online üzleted valós jogi személyiséggel kell rendelkezzen amely adatai a weboldaladon elérhetőek kell legyenek minden látogató számára. Általában figyelemmel kísérjük, az elérhetőségi adatok feltüntetését is, ugyan itt a cég adatait és konkrét elérhetőségi címet fel kell tüntetni
  • Az online felület legyen lefordítva. Idegen szavak, lefordítatlan részek vagy modulok jelenléte a felületen nagy szerepet játszanak az üzleted visszautasításában a Profitshare rendszeréből.

Ugyanakkor ezen lépésben a rendelési ciklus mellett kimondott figyelmet fordítunk az fele is, hogy mennyire vannak bátorítva a, más, nem online rendelés feladási módszerek a weboldaladon. Abban az esetben ha a látogató számára telefonszámok is fel vannak tüntetve, ahol a rendelését feladhatja, azt javasoljuk minden hírdetőnek aki velünk dolgozik, hogy a fejlécben és termékoldalakon lévő telefonszámokat rejtsék el.

Minden a Profitshare által előírt feltétel a hírdetők számára, azt a célt szolgálja, hogy minél eredményesebb együtt működést és egyre nagyobb konverziós arányt érhessünk el. A konverziós arányod növelésére viszont elengedhetetlen a helyes és pontos rendeléskövetés, hogy a partnereid megkaphassák az általuk megérdemelt jutalékokat.

Majdnem minden jelentkezés a hálózatba jóváhagyódik, amelyik nem, ott részletes listát küld egyik Profitshare munkatársunk, hogy mit tehetsz te mint hírdető, hogy jogosult legyél a Profitshare hálózatában való részvételre.

Szerződés, feltételek meghatározása a partnerek számára és kezdeti költségek

Amint a belépési kérésed feldolgoztuk, egy Profitshare munkatárs felveszi veled a kapcsolatot. A folyamat ezen lépésében kell majd megadd a céges adataidat, a szerződés aláírása érdekében valamint ugyanebben a szakaszban tárgyalhatod meg a partnerek számára ajánlott jutalékok százalékát.

Amennyiben az általad ajánlott jutalék nem versenyképes, úgy egy Profitshare munkatársunk jelzi ezt neked valamint javaslatot tesz ennek a korrigálását illetően, de az utolsó döntés ennek mértékéről végső soron úgyis a te kezedben van. Vigyázz azonban, hogy a jutalék versenyképes legyen. Az általános javaslatunk minden hírdetőnek, hogy jelentkezzen egy partnerfiókért is, ez által meg tudja nézni, hogyan látja egy partner az ő profilját, kik vannak a hálózban rajta kívül. Egy jó iránymutató az EPC (Earnings-Per-Click) összehasonlítása lehet.

A szerződéshez használt adataid megadásával egyidőben az alábbiakra is szükség lesz:

  • a kezdeti belépési díj, 34.900 Ft. (ÁFA nélkül), befizetésére. A belépési díj kifizetése után hozzáférést nyersz a felülethez valamint a technikai integrálásod során is segítséget nyújt csapatunk. Nem sokkal a fizetés után a hírdetői fiókod megnyitásáról szóló számlát is megkapod majd.
  • a kezdeti óvadék, 69.000 Ft. (ÁFA néklül), befizetésére. A Profitshare partnerei szuper-rövid fizetési időtartamnak örvendenek, amint a hírdető jóváhagyja a jutakékokat, a Profitshare a következő számlázasi ciklusban ki is fizeti ezeket. A hírdető felénk havonta egyszer, az előző havi jutalékok jóváhagyását követően fizet, így az óvadék arra szükséges, hogy mi, a Profitshare, egyes esetekben ki tudjuk fizetni a partnereket, még mielőtt a hírdetők fele kiállítanánk a számlát. Az óvadékot egyenesen banki átutalással fizetheted ki, nem kamatozik, és a szerződésed végén a Profitshare-rel, teljes egészében vissza utalandó feléd.

Ahogy pedig a fentiek alapján látszik, hogy ezek a költségeid, hogy a Profitshare hálózatába beléphess.

Technikai integrálás – követési kód, API, és termék feed-ek

Ahhoz, hogy partnerprogramjaid a Profitshare-nél működhessenek, a minimális kritérium, hogy a követési kódot integrálnod kell. A követési kód az, amely felelős a partnerlinkeken keresztül érkező rendelések adatainak (összeg, termékek, süti, stb) továbbküldéséért a Profitshare részére.

A követési kód 3 féle lehet:

  • teljes CPS, a Profitshare-en keresztül létrejött rendelés minden adatát küldi.
    Ragaszkodunk ehhez az integrálási formához, mert úgy a partnernek mint neked több statisztikai adat áll rendelkezésedre ennek nyomán. A Profitshare rendelkezésére álló adatokból jelentések készülnek, top listákat állítunk össze a legeladottabb termékekből, kategóriákból de ugyanakkor arról is megbizonyosodunk, hogy ha a látogató megvásárolt egy adott terméket, akkor abból a termékből/termékkategóriából lévő termékekkel nem keressük vissza a widgetekben sem, így elkerülve a látogatóid spammolását.
  • egyszerűsített CPS, a Profitshare-en keresztül történt eladásnak csak a végösszegét küldi a felület fele.
    Ezen kód integrálása kizárólag azon hírdetőknek ajánlott akik nem tudnak egyéb kódokat integrálni vagy nagyon minimális integrálást szeretnének. Ezen megoldás, nem engedi meg, külön jutalékszintek felállítását termékkategóriánkként és nem használható jelentések létrehozására sem, sem a hírdető sem a partnerek számára, ezzel is nehezítve a reklámozási folyamatot.
  • CPL, vagy lead alapú. Ez a megoldás azon hírdetők által van használva, melyek lead alapú jutalékrendszert választottak: hírlevélre való feliratkozásokat, űrlapkitöltéseket, stb. követnek.

Figyelem: a CPS alapú visszakövetési kód mindig ÁFA mentes árat kell tartalmazzon. A partnerek jutalékai mindig az ÁFA mentes árból számolódnak, a szállítási költségek levonása után.

Amennyiben azonban céged nem ÁFA köteles, úgy a jutalékok kiszámításánál a rendelések bruttó árát vesszük alapul.

A követési kódon kívül a következő kódok integrálása kulcs szerepet játszhat a partnerprogramjaid sikerében:

  • Termékfeed létrehozása vagy a termékek API-n keresztüli küldése. A partnerek számára fontos, a különböző termék feed-ek létrehozása, de ezek nélkül termékeid a grafikus widgetekben sem jelennek majd meg. Azon hírdetők számára akik naponta többször is frissítik készleteiket, áraikat vagy több mint 10,000 termék található a kínálatukban, ajánljuk, hogy az integrálás API-n keresztül történjen, akkor is ha ez a megoldás hosszabb időt igényel e folyamatra.
  • Remarketing kód. Amikor a látogató megnyitja az oldalad, a partnereid viszakereshetik a látogatót a Profitshare felületén publikált bannerek és widgetek keretén belül. Ezzel nagyban nő az eladás lehetősége neked valamint a jutalékszerzés lehetősége a partner számára. A remarketing kód integrálása a rendszereidbe igen egyszerű, kevés adatra van szüksége, hogy működhessen.
  • Automatikus jóváhagyása a jutalékoknak. Általánosan ezen kód beillesztését azon hírdetőknek ajánljuk akik a havi pár száz tranzakciót elérték. A jutalékok automatikus jóváhagyása ugyan csak API-n keresztül történik.

Egyszerűsített integrálás a nagy ecommerce felületek beszállítóitól

Egyes ecommerce felületek egyszerűsített integrálással rendelkeznek, a Profitshare felületét illetően, amelyen keresztül a hírdetők csak a belépési kulcsokat kell megadják a rendszerben és az adott kódrészletek automatikusan generálódnak.

Jelen pillanatban az alábbi felületek ajánlanak egyszerűsített integrálást a Profitshare felületét illetően: ContentSpeed, Gomag (Silkmart), Shopmania és While1.

Mindezekhez viszont azt is hozzá kell tegyük, hogy egyre több nagy beszállító ajánl különböző modulokat az integrációhoz, így javaslatunk, hogy érdeklődj utána, hátha már neked is elérhető az egyszerűsített integrálás.

Ugyanakkor a különböző felületekhez tőlünk is kaphatsz integrálási modulokat, ilyenek például a Prestashop, az Open Cart vagy a Magento. Itt viszont figyelmedbe ajálnjuk, hogy az online üzletek többsége szereti testreszabni a különböző funkciókat és a mi pluginjaink a standard verzióra vannak fejlesztve, így lehetséges, hogy inkább mint útmutató, nem mint megoldás tudod majd használni a mi megoldásainkat.

A partnerprogramod elkezdése előtt szükséges adatok és beállítások

Mielőtt elkezdhetnéd a partnerprogramod, szükséges egy pár operatív lépés megtétele is.

A hírdetők Általános Szerződési Feltéteileinek megadása/ tisztázása

Minden hírdető számára szükséges egy saját ÁSZF létrehozása, hogy a partnerek megismerhessék miként reklámozhatnak és hogyan szerezhetnek jutalékokat.

Lehetnek minimálisak az ÁSZF-ben leírt feltételeid, a jutalékok százalékára és az esetleges visszautasításokra vonatkozólag kizárólag, vagy bővebb leírásokat is tartalmazhatnak, amennyiben kiegészítő feltételeid vannak a reklámozást illetően.

Az elsődleges tanácsunk, hogy hogyan írd meg a saját ÁSZF-ed, hogy tartsd örökké szemmel, hogy hova szeretnél jutni, mik a terveid, mik a kilátásaid. Szeretnéd az eladásaidat növelni? Szeretnél hírnevet szerezni a piacon? Az ÁSZF alakítása nagyban tudja ezen céljaidat befolyásolni, segíteni ha jól van megírva, vagy hátráltatni amennyiben nem.

A bannerek feltöltése

A partnerprogramod megkezdése előtt ajánljuk, hogy legyen legalább 2-3 kampányod feltöltve, bannerekkel és egy hosszú kifutási idővel, adj időt a partnereknek, hogy megismerkedjenek veled és a termékeiddel. Igaz, hogy a bannerek nem az elsődleges eszközök a konverziók létrehozásához, de kimondottan hasznosak tudnak lenni a reklámozásban.

Ne felejtsük azt sem el, hogy ahhoz, hogy hírdetői oldalad hibátlanul szerepelhessen a közönség előtt, a Profitshare-nek szüksége van a hivatalos logódra és egy testreszabott háttérképre 668×138 pixel méretben, melyre a hírdetői oldalad létrehozásához van szükség.

Jelen pillanatban kizárólagosan statikus bannereket fogadunk el az alábbi méretekben: 125×125 | 160×600 | 254×133(ritkán használt) | 300×250 | 300×600 | 468×60 | 728×90 | 980×200 | 1200×628 (Facebookhoz).

Profitshare részéről pedig a következőkre van még szükséged az induláshoz:

  • a hírdetői ÁSZF-ed elfogadására és aktiválásara
  • a termékfeed és automatikus termék-átvétel felállítására
  • kategóriáid feltérképezése és beállítása a Profitshare kategóriákkal megegyezően, hogy a termékfeed-en keresztül érkezett információ mindig friss és releváns legyen, hogy a remarketingen keresztüli visszakeresés minél lényegesebb lehessen látogatóid számára
  • amennyiben kategóriánkénti jutalék felállítását szeretnéd, úgy ezt az aktiválás előtt, de a termékfeed feltöltése után teheted meg
  • programod aktiválása a Profitshare-en

Partnerprogramod aktiválása a Profitshare-en

Amennyiben a fent leírtakat mind teljesítetted, és a technikai beállításaid rendben vannak, készen állsz a partnerprogramod aktiválására.

Az aktiválásra rendszerint akkor kerül sor, ha a mi visszaigazolásunk után, hogy készen állsz, te is visszaigazoltad, hogy fel vagy készülve és indíthatjuk a programodat a Profitshare-ben. Indítás után a programod listázva lesz a hírdetői katalógusban, valamint az utolsó 4 hírdető az irányítópulton is megjelenik mindig. Nagyobb vizibilitás és extra láthatóság érdekében, ajánljuk, hogy tölts fel különböző banner kampányokat, ez ugyanis garantálja a jelenléted a legújabb hírdetői kampányok közt is az irányítópulton és a bannerjeid megjelennek a kampánykatalógusban is.

Hetente egyszer a hírlevél keretén belül üdvözöljük az új hírdetőket és értesítjük a hálózat minden tagját az új tagokról, úgy a hírlevél keretén belül mint a közösségi oldalakon is, mindezt azért, hogy a legnagyobb esélyeket biztosítsuk az indulásodra!

Extra díj ellenében, speciális vizibilitás csomagokat vásárolhatsz a Profitshare-en belül. Csomagjaink kimondottan arra vannak tervezve, hogy növelhessék partnerprogramod láthatóságát, és lendületet adjanak az induláshoz! Igényelheted például a belépési képernyőn való megjelnítést, jelvényt a partnerek fiókjában, dedikált cikket a programod elindulásáról, dedikált emailt a csatlakozásodról a hálózatba kimondottan a te piacréseden működő partnerek számára, vagy széleskörű reklámozás a Google keresőn és közösségi oldalakon a Profitshare felhasználói adatbázisa alapján.

Ismétlődő költségek a partnerprogrammal

A partnerek általi teljesítményhez kapcsolódóan a költségek két fele oszthatóak: a partnerek jutaléka és a Profitshare jutaléka.

Nincs előre szabott díjcsomagunk, nincsnek rejtett költségeink és minden hírdető számára ugyan azokat a feltételeket biztosítjuk. Minden partner relkámozhat minden hírdetőt és korlátlan számú és értékű eladást generálhat.

A Profitshare jutalékai mindig a partnerek által nyert jutalékok 30%-át jelentik, de nem kevesebb mint 8.900 ft./hónap.

Feltételezzük, hogy egy online divat üzleted van és úgy döntessz, a partnerek 8% jutalékot kapnak minden általunk létrehozott eladás után.

Egy adott hónapban (net) 2.500.000 Ft értékben generálnak neked eladásokat, ennek 8%-a 200.000 Ft, ez az az összeg amit a partnereknek fizetsz, és ennek 30%-a a hálózat jutaléka azaz 60.000 Ft. A kifizetendő számla értéke összesen 260.000 Ft + ÁFA lesz.

Ezek a költségek azok melyek ismétlődnek a hálózatban.

Különleges beállítások

Amennyiben a döntésed, mint hírdető, hogy több mint 5 külön kategóriában szeretnél különböző jutalék szintet fenttartani, úgy az ügynökségi jutalékunk nem lehet kevesebb mint 17.900 Ft./hónap. Az ügynökség jutaléka továbbra is 30%, de a jutalékok feldarabolását elkerülendő, ha ragaszkodsz ahhoz, hogy külön jutalékszintje legyen a külön kategóriáknak, hogy az ügynökségi jutalék minimum szintje nő. Minden lépés a jutalékok feldarabolását illetően, általánosan csökkenti a programod teljesítményét.

A, standard, visszatérési időszak (süti élettartam) nem lehet kisebb mint 30 nap, figyelembe véve, hogy a jutalékok 80%-a a látogatástól számított egy héten belül történik.

Abban az esetben azonban, ha ragaszkodsz a visszatérési időszak csökkentéséhez, úgy minden 30 napnál kisebb időszakra havi díjat számolunk fel. Ezek 15-30 nap közti időszakra 44.900 Ft./hó valamint 15 napi alatti időszakra 89.000 Ft./hó összegűek, természetesen ez azt jelenti, hogy az adott hónapokban nem számoljuk a minimum ügynökségi jutalékot.

Természetesen a partnerek jutalékszintjének meghatározása végső soron örökké a tied marad, viszont nem árt szemmel tartanod, hogy a sürű és főleg negatív irányba történő változások a partnereid bizalmának elvesztését okozhatják. Próbáld örökké hosszú távra tervezni a jutalékszinteket és minél kevesebbszer változtatni ezeket, hogy partnereid bizalma erősödhessen benned folyamatosan.

Ossza meg a cikket:
TwitterFacebookGoogle+

Címkék: , , , , ,

Hogyan lehetsz hírdető a Profitshare-en? Milyen lépéseken kell átmenjen egy hírdető? És mik a csatlakozás költségei egy hírdető számára?

Bejegyezve 10.11.2016 - Szerző Andi

advertiser1200-628

Az online üzletek, szolgáltatási beszállítók és egyéb hírdetők integrálása egy partnerprogram hálózatba, bizonyos lépések megtétele után tud megvalósulni. Ezen lépések dokumentáció tanulmányozását, költségeket és technikai megoldások alkalmazását feltételezik. Jelen cikkel arról próbálunk egy átfogó képet alkotni, hogy miként zajlik ez a folyamat és mit feltételez számodra idő szempontjából, valamint pénzügyileg, neked mint hírdető, hogy nagyobb eladásokat érhess el, online-ban specializálódott partnereink és partnerprogramjaink segítségével!

Jelentkezz mint hírdető!

Egy online üzlet aki belép a hálózatba hírdető nevet kap.

Az első lépésed a hírdetővé való válás útján, ennek az űrlapnak a kitöltése. Jelentkezésed 1-2 napon belül egy Profitshare ügyfélszolgálatis kolléga feldolgozza, ő ellenőrzi majd, hogy üzleted megfelel-e a partnerprogramokon keresztül történő reklámozásra.

Nem minden online üzlet lehet hírdető a Profitshare-en keresztül, minimális kritériumnak minden a hálózatban részvevő hírdető meg kell feleljen, hogy sikeres lehessen a hálózatban. A siker úgy a hírdető mint a partnerek számára kulcs fontossággal bír.

A feltételek amik minimálisan kell teljesüljenek az integrálás megkezdéséhez:

  • A vásárlási folyamat teljessége és helyessége kimondottan fontos. A Profitshare által használt megoldások teljesítményre alapoznak. A partnerek csak teljesítményeik alapján kapják a kifizetéseket, az eladások után. Pont ezért rendkívül fontos, hogy az online üzleted felületén hibák nélkül könnyen lehessen rendeléseket feladni.
  • Az online üzleted valós jogi személyiséggel kell rendelkezzen amely adatai a weboldaladon elérhetőek kell legyenek minden látogató számára. Általában figyelemmel kísérjük, az elérhetőségi adatok feltüntetését is, ugyan itt a cég adatait és konkrét elérhetőségi címet fel kell tüntetni
  • Az online felület legyen lefordítva. Idegen szavak, lefordítatlan részek vagy modulok jelenléte a felületen nagy szerepet játszanak az üzleted visszautasításában a Profitshare rendszeréből.

Ugyanakkor ezen lépésben a rendelési ciklus mellett kimondott figyelmet fordítunk az fele is, hogy mennyire vannak bátorítva a, más, nem online rendelés feladási módszerek a weboldaladon. Abban az esetben ha a látogató számára telefonszámok is fel vannak tüntetve, ahol a rendelését feladhatja, azt javasoljuk minden hírdetőnek aki velünk dolgozik, hogy a fejlécben és termékoldalakon lévő telefonszámokat rejtsék el.

Minden a Profitshare által előírt feltétel a hírdetők számára, azt a célt szolgálja, hogy minél eredményesebb együtt működést és egyre nagyobb konverziós arányt érhessünk el. A konverziós arányod növelésére viszont elengedhetetlen a helyes és pontos rendeléskövetés, hogy a partnereid megkaphassák az általuk megérdemelt jutalékokat.

Majdnem minden jelentkezés a hálózatba jóváhagyódik, amelyik nem, ott részletes listát küld egyik Profitshare munkatársunk, hogy mit tehetsz te mint hírdető, hogy jogosult legyél a Profitshare hálózatában való részvételre.

Szerződés, feltételek meghatározása a partnerek számára és kezdeti költségek

Amint a belépési kérésed feldolgoztuk, egy Profitshare munkatárs felveszi veled a kapcsolatot. A folyamat ezen lépésében kell majd megadd a céges adataidat, a szerződés aláírása érdekében valamint ugyanebben a szakaszban tárgyalhatod meg a partnerek számára ajánlott jutalékok százalékát.

Amennyiben az általad ajánlott jutalék nem versenyképes, úgy egy Profitshare munkatársunk jelzi ezt neked valamint javaslatot tesz ennek a korrigálását illetően, de az utolsó döntés ennek mértékéről végső soron úgyis a te kezedben van. Vigyázz azonban, hogy a jutalék versenyképes legyen. Az általános javaslatunk minden hírdetőnek, hogy jelentkezzen egy partnerfiókért is, ez által meg tudja nézni, hogyan látja egy partner az ő profilját, kik vannak a hálózban rajta kívül. Egy jó iránymutató az EPC (Earnings-Per-Click) összehasonlítása lehet.

A szerződéshez használt adataid megadásával egyidőben az alábbiakra is szükség lesz:

  • a kezdeti belépési díj, 34.900 Ft. (ÁFA nélkül), befizetésére. A belépési díj kifizetése után hozzáférést nyersz a felülethez valamint a technikai integrálásod során is segítséget nyújt csapatunk. Nem sokkal a fizetés után a hírdetői fiókod megnyitásáról szóló számlát is megkapod majd.
  • a kezdeti óvadék, 69.000 Ft. (ÁFA néklül), befizetésére. A Profitshare partnerei szuper-rövid fizetési időtartamnak örvendenek, amint a hírdető jóváhagyja a jutakékokat, a Profitshare a következő számlázasi ciklusban ki is fizeti ezeket. A hírdető felénk havonta egyszer, az előző havi jutalékok jóváhagyását követően fizet, így az óvadék arra szükséges, hogy mi, a Profitshare, egyes esetekben ki tudjuk fizetni a partnereket, még mielőtt a hírdetők fele kiállítanánk a számlát. Az óvadékot egyenesen banki átutalással fizetheted ki, nem kamatozik, és a szerződésed végén a Profitshare-rel, teljes egészében vissza utalandó feléd.

Ahogy pedig a fentiek alapján látszik, hogy ezek a költségeid, hogy a Profitshare hálózatába beléphess.

Technikai integrálás – követési kód, API, és termék feed-ek

Ahhoz, hogy partnerprogramjaid a Profitshare-nél működhessenek, a minimális kritérium, hogy a követési kódot integrálnod kell. A követési kód az, amely felelős a partnerlinkeken keresztül érkező rendelések adatainak (összeg, termékek, süti, stb) továbbküldéséért a Profitshare részére.

A követési kód 3 féle lehet:

  • teljes CPS, a Profitshare-en keresztül létrejött rendelés minden adatát küldi.
    Ragaszkodunk ehhez az integrálási formához, mert úgy a partnernek mint neked több statisztikai adat áll rendelkezésedre ennek nyomán. A Profitshare rendelkezésére álló adatokból jelentések készülnek, top listákat állítunk össze a legeladottabb termékekből, kategóriákból de ugyanakkor arról is megbizonyosodunk, hogy ha a látogató megvásárolt egy adott terméket, akkor abból a termékből/termékkategóriából lévő termékekkel nem keressük vissza a widgetekben sem, így elkerülve a látogatóid spammolását.
  • egyszerűsített CPS, a Profitshare-en keresztül történt eladásnak csak a végösszegét küldi a felület fele.
    Ezen kód integrálása kizárólag azon hírdetőknek ajánlott akik nem tudnak egyéb kódokat integrálni vagy nagyon minimális integrálást szeretnének. Ezen megoldás, nem engedi meg, külön jutalékszintek felállítását termékkategóriánkként és nem használható jelentések létrehozására sem, sem a hírdető sem a partnerek számára, ezzel is nehezítve a reklámozási folyamatot.
  • CPL, vagy lead alapú. Ez a megoldás azon hírdetők által van használva, melyek lead alapú jutalékrendszert választottak: hírlevélre való feliratkozásokat, űrlapkitöltéseket, stb. követnek.

Figyelem: a CPS alapú visszakövetési kód mindig ÁFA mentes árat kell tartalmazzon. A partnerek jutalékai mindig az ÁFA mentes árból számolódnak, a szállítási költségek levonása után.

Amennyiben azonban céged nem ÁFA köteles, úgy a jutalékok kiszámításánál a rendelések bruttó árát vesszük alapul.

A követési kódon kívül a következő kódok integrálása kulcs szerepet játszhat a partnerprogramjaid sikerében:

  • Termékfeed létrehozása vagy a termékek API-n keresztüli küldése. A partnerek számára fontos, a különböző termék feed-ek létrehozása, de ezek nélkül termékeid a grafikus widgetekben sem jelennek majd meg. Azon hírdetők számára akik naponta többször is frissítik készleteiket, áraikat vagy több mint 10,000 termék található a kínálatukban, ajánljuk, hogy az integrálás API-n keresztül történjen, akkor is ha ez a megoldás hosszabb időt igényel e folyamatra.
  • Remarketing kód. Amikor a látogató megnyitja az oldalad, a partnereid viszakereshetik a látogatót a Profitshare felületén publikált bannerek és widgetek keretén belül. Ezzel nagyban nő az eladás lehetősége neked valamint a jutalékszerzés lehetősége a partner számára. A remarketing kód integrálása a rendszereidbe igen egyszerű, kevés adatra van szüksége, hogy működhessen.
  • Automatikus jóváhagyása a jutalékoknak. Általánosan ezen kód beillesztését azon hírdetőknek ajánljuk akik a havi pár száz tranzakciót elérték. A jutalékok automatikus jóváhagyása ugyan csak API-n keresztül történik.

Egyszerűsített integrálás a nagy ecommerce felületek beszállítóitól

Egyes ecommerce felületek egyszerűsített integrálással rendelkeznek, a Profitshare felületét illetően, amelyen keresztül a hírdetők csak a belépési kulcsokat kell megadják a rendszerben és az adott kódrészletek automatikusan generálódnak.

Jelen pillanatban az alábbi felületek ajánlanak egyszerűsített integrálást a Profitshare felületét illetően: ContentSpeed, Gomag (Silkmart), Shopmania és While1.

Mindezekhez viszont azt is hozzá kell tegyük, hogy egyre több nagy beszállító ajánl különböző modulokat az integrációhoz, így javaslatunk, hogy érdeklődj utána, hátha már neked is elérhető az egyszerűsített integrálás.

Ugyanakkor a különböző felületekhez tőlünk is kaphatsz integrálási modulokat, ilyenek például a Prestashop, az Open Cart vagy a Magento. Itt viszont figyelmedbe ajálnjuk, hogy az online üzletek többsége szereti testreszabni a különböző funkciókat és a mi pluginjaink a standard verzióra vannak fejlesztve, így lehetséges, hogy inkább mint útmutató, nem mint megoldás tudod majd használni a mi megoldásainkat.

A partnerprogramod elkezdése előtt szükséges adatok és beállítások

Mielőtt elkezdhetnéd a partnerprogramod, szükséges egy pár operatív lépés megtétele is.

A hírdetők Általános Szerződési Feltéteileinek megadása/ tisztázása

Minden hírdető számára szükséges egy saját ÁSZF létrehozása, hogy a partnerek megismerhessék miként reklámozhatnak és hogyan szerezhetnek jutalékokat.

Lehetnek minimálisak az ÁSZF-ben leírt feltételeid, a jutalékok százalékára és az esetleges visszautasításokra vonatkozólag kizárólag, vagy bővebb leírásokat is tartalmazhatnak, amennyiben kiegészítő feltételeid vannak a reklámozást illetően.

Az elsődleges tanácsunk, hogy hogyan írd meg a saját ÁSZF-ed, hogy tartsd örökké szemmel, hogy hova szeretnél jutni, mik a terveid, mik a kilátásaid. Szeretnéd az eladásaidat növelni? Szeretnél hírnevet szerezni a piacon? Az ÁSZF alakítása nagyban tudja ezen céljaidat befolyásolni, segíteni ha jól van megírva, vagy hátráltatni amennyiben nem.

A bannerek feltöltése

A partnerprogramod megkezdése előtt ajánljuk, hogy legyen legalább 2-3 kampányod feltöltve, bannerekkel és egy hosszú kifutási idővel, adj időt a partnereknek, hogy megismerkedjenek veled és a termékeiddel. Igaz, hogy a bannerek nem az elsődleges eszközök a konverziók létrehozásához, de kimondottan hasznosak tudnak lenni a reklámozásban.

Ne felejtsük azt sem el, hogy ahhoz, hogy hírdetői oldalad hibátlanul szerepelhessen a közönség előtt, a Profitshare-nek szüksége van a hivatalos logódra és egy testreszabott háttérképre 668×138 pixel méretben, melyre a hírdetői oldalad létrehozásához van szükség.

Jelen pillanatban kizárólagosan statikus bannereket fogadunk el az alábbi méretekben: 125×125 | 160×600 | 254×133(ritkán használt) | 300×250 | 300×600 | 468×60 | 728×90 | 980×200 | 1200×628 (Facebookhoz).

Profitshare részéről pedig a következőkre van még szükséged az induláshoz:

  • a hírdetői ÁSZF-ed elfogadására és aktiválásara
  • a termékfeed és automatikus termék-átvétel felállítására
  • kategóriáid feltérképezése és beállítása a Profitshare kategóriákkal megegyezően, hogy a termékfeed-en keresztül érkezett információ mindig friss és releváns legyen, hogy a remarketingen keresztüli visszakeresés minél lényegesebb lehessen látogatóid számára
  • amennyiben kategóriánkénti jutalék felállítását szeretnéd, úgy ezt az aktiválás előtt, de a termékfeed feltöltése után teheted meg
  • programod aktiválása a Profitshare-en

Partnerprogramod aktiválása a Profitshare-en

Amennyiben a fent leírtakat mind teljesítetted, és a technikai beállításaid rendben vannak, készen állsz a partnerprogramod aktiválására.

Az aktiválásra rendszerint akkor kerül sor, ha a mi visszaigazolásunk után, hogy készen állsz, te is visszaigazoltad, hogy fel vagy készülve és indíthatjuk a programodat a Profitshare-ben. Indítás után a programod listázva lesz a hírdetői katalógusban, valamint az utolsó 4 hírdető az irányítópulton is megjelenik mindig. Nagyobb vizibilitás és extra láthatóság érdekében, ajánljuk, hogy tölts fel különböző banner kampányokat, ez ugyanis garantálja a jelenléted a legújabb hírdetői kampányok közt is az irányítópulton és a bannerjeid megjelennek a kampánykatalógusban is.

Hetente egyszer a hírlevél keretén belül üdvözöljük az új hírdetőket és értesítjük a hálózat minden tagját az új tagokról, úgy a hírlevél keretén belül mint a közösségi oldalakon is, mindezt azért, hogy a legnagyobb esélyeket biztosítsuk az indulásodra!

Extra díj ellenében, speciális vizibilitás csomagokat vásárolhatsz a Profitshare-en belül. Csomagjaink kimondottan arra vannak tervezve, hogy növelhessék partnerprogramod láthatóságát, és lendületet adjanak az induláshoz! Igényelheted például a belépési képernyőn való megjelnítést, jelvényt a partnerek fiókjában, dedikált cikket a programod elindulásáról, dedikált emailt a csatlakozásodról a hálózatba kimondottan a te piacréseden működő partnerek számára, vagy széleskörű reklámozás a Google keresőn és közösségi oldalakon a Profitshare felhasználói adatbázisa alapján.

Ismétlődő költségek a partnerprogrammal

A partnerek általi teljesítményhez kapcsolódóan a költségek két fele oszthatóak: a partnerek jutaléka és a Profitshare jutaléka.

Nincs előre szabott díjcsomagunk, nincsnek rejtett költségeink és minden hírdető számára ugyan azokat a feltételeket biztosítjuk. Minden partner relkámozhat minden hírdetőt és korlátlan számú és értékű eladást generálhat.

A Profitshare jutalékai mindig a partnerek által nyert jutalékok 30%-át jelentik, de nem kevesebb mint 8.900 ft./hónap.

Feltételezzük, hogy egy online divat üzleted van és úgy döntessz, a partnerek 8% jutalékot kapnak minden általunk létrehozott eladás után.

Egy adott hónapban (net) 2.500.000 Ft értékben generálnak neked eladásokat, ennek 8%-a 200.000 Ft, ez az az összeg amit a partnereknek fizetsz, és ennek 30%-a a hálózat jutaléka azaz 60.000 Ft. A kifizetendő számla értéke összesen 260.000 Ft + ÁFA lesz.

Ezek a költségek azok melyek ismétlődnek a hálózatban.

Különleges beállítások

Amennyiben a döntésed, mint hírdető, hogy több mint 5 külön kategóriában szeretnél különböző jutalék szintet fenttartani, úgy az ügynökségi jutalékunk nem lehet kevesebb mint 17.900 Ft./hónap. Az ügynökség jutaléka továbbra is 30%, de a jutalékok feldarabolását elkerülendő, ha ragaszkodsz ahhoz, hogy külön jutalékszintje legyen a külön kategóriáknak, hogy az ügynökségi jutalék minimum szintje nő. Minden lépés a jutalékok feldarabolását illetően, általánosan csökkenti a programod teljesítményét.

A, standard, visszatérési időszak (süti élettartam) nem lehet kisebb mint 30 nap, figyelembe véve, hogy a jutalékok 80%-a a látogatástól számított egy héten belül történik.

Abban az esetben azonban, ha ragaszkodsz a visszatérési időszak csökkentéséhez, úgy minden 30 napnál kisebb időszakra havi díjat számolunk fel. Ezek 15-30 nap közti időszakra 44.900 Ft./hó valamint 15 napi alatti időszakra 89.000 Ft./hó összegűek, természetesen ez azt jelenti, hogy az adott hónapokban nem számoljuk a minimum ügynökségi jutalékot.

Természetesen a partnerek jutalékszintjének meghatározása végső soron örökké a tied marad, viszont nem árt szemmel tartanod, hogy a sürű és főleg negatív irányba történő változások a partnereid bizalmának elvesztését okozhatják. Próbáld örökké hosszú távra tervezni a jutalékszinteket és minél kevesebbszer változtatni ezeket, hogy partnereid bizalma erősödhessen benned folyamatosan.

Ossza meg a cikket:
TwitterFacebookGoogle+

Hagyjon üzenetet

Keresés:




Iratkozz fel a hírlevélre!

Add meg az email címed, hogy újdonságokat és javaslatokat kaphass a Profitshare részérol:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing