Hogyan válassz piaci rést magadnak a partnerprogramok elkezdéséhez és miként mérheted fel ennek potenciálját?

Bejegyezve 15.11.2016 - Szerző Andi

adwords1200-628

A partnerek számára egyik kulcs fontosságú lépés, a piaci rés kiválasztása ahol reklámozni szeretnének. Kimondott jelentőséggel bír, hogy a választott terület ne csak jövedelmező legyen de ugyanakkor saját érdek körödben legyen, hogy érdemlegesen tudd felvenni a harcot a versenytársaiddal e területen.

Ha van egy téma vagy van egy hobbid amiről, úgy érzed a végtelenségig tudnál beszélni, gondolkozz el azon, hogy miképpen kereshetnél pénzt ebből.

Ne keseredj el, nem minden hobbiból lehet azonban pénzt csinálni. Csinálj egy gyors kutatást ismerőseid, barátaid közt, hogy ki, mivel tölti szabad idejét, hogy tudd hova lenne érdemesebb időt és energiát fektetni.

Jelen pillanatban neked az elsődleges célod, egy olyan hobbit találnod, mely pénzt is hozhat, úgyhogy nyugodtan rákereshetsz például a Google keresőn olyan kulcs szavakra mint „költséges hobbik” vagy „drága hobbik”. Talán olyan eredmények is lesznek a találtok közt ami érdekel vagy amihez értessz is akár, vagy miért is ne, mindkettő. Kereshetsz offline is eredményeket, ellenőrizd az újságos standoknál, miből adnak el többet, milyen témájúak a legeladottabb magazinok. Amennyiben vannak piacrésre specializálódott magazinok, úgy valószínűleg megéri az adott területtel foglalkozni.

Miután elhatároztad, hogy mely piacra szeretnél beszállni, az első lépés amit tenned kell, hogy fellépsz a Google-re és kulcs szavakat keresel az adott piacról. Amennyiben nem léteznek vagy nagyon kevés találat jön vissza úgy érdemes azon elgondolkoznod, hogy mekkora sikert rejthet magában az adott terület és nem-e lenne érdemes más fele keresgélj. Amennyiben egy adott szó jó konverziós aránnyal rendelkezik, biztos lehetsz benne, hogy sok találatot is kapsz rá egy keresésen.

Létezik kereslet a piacrés után amit reklámzni szeretnél? Nőtt az elmúlt időszakban vagy csökkent a kereslet az adott téren? A Google Trends egy elég jó eszköz melynek segítségével választ találhatsz a fenti kérdésekre.

Például a „manuka” méz keresés egyre gyakoribb az utóbbi években, ahogy a lenti ábrán is látható, 2004-ben alig vagy egyáltalán nem léteztek keresések erre a szóra, de nagyjából 2008-tól egy általánosan növekevő trend figyelhető meg a grafikonon.

manuka1200

Miért figyelj oda ezekre a statisztikákra? Mert első sorban a saját érdeked, hogy egy olyan piacra lépj be ahol, növekvőben vannak a trendek, de legalábbis stabilak és ne egy olyan rést válassz magadnak melyben a látogatók hamar elvesztik az érdeklődésüket.

Figyelj nagyon azon piacokra melyek hirtelen növekedésnek indulnak de nincs a hátuk mögött fenntartható potenciál. Lásd, a lennebbi példát, az acai gyümölcs hirtelen növekedésnek indult, nagy lendülettel, de pont olyan hirtelen vissza is esett, mivel rengeteg alternatíva áll a fogyasztók rendelkezésére ezt a növényt illetően.

acai2-1200

A következő lépés a potenciális konkurencia felmérése és piaci résed elhatározása. Ellenőrízd ki publikált cikkeket, ki publikálta a Google fizetett reklámjait adott kulcs szavakra.

Az első 10 keresési eredményben megjelenő reklámok megmondhatják, hogy mennyire elérhető a piac egy kezdő partner számára. Amennyiben a reklámok nagy márkák által vannak elhelyezve melyek nem is rendelkeznek partnerprogrammal vagy nagy média portáloké úgy az esélye, hogy előzetes SEO tudás nélkül be tudj jutni a piacra, jelentősen csökken. Legjobb esetben is csak akkor van esélyed ha sikerül egy olyan reklám mix csomagot összeállítanod mellyel ténylegesen esélyt adsz magadnak a piacra való belépésre.

Ugyan ezen lépés során érdemes azt is ellenőrizd, hogy milyen oldalakra irányítanak az ad-ok linkjei. Amennyiben az első 10 találat ugyanazon weboldál más-más oldalához vezet, úgy ez arra utal, hogy a konkurencia nem nagy, viszont ha külön oldalak fele küldenek a különböző linkek úgy elég szoros lesz a harctér.

Miután meggyőződtél, hogy létezik forgalom valamint sikerült azonosíts pár lehetőséget a piacon, az utolsó kérdés amit fel kell tegyél magdnak az a ROI (Return Of Investment)-re vonatkozik. Bár részletes költségvetést programodnak nem fogsz tudni állítani, de vannak eszközök melyek megkönnyítik a dolgod és egyelőre még ingyenesek: Ilyen például a Google Keyword Planner.

Ha beírsz egy a te piacodnak megfelelő kulcs szót, a Keyword Planner megmutatja, hogy hónapokra osztva mennyi keresése van, valamint kiszámolja a bid-edet (mely a középarányos kifzetett CPC, az összes ilyen kulcs szóra formálva – nyelv, helyseég, keresőmotor, vagy negativ kulcs szavak használata).

Mit hozhatsz még ki a Keyword Planner-ből:

  • Ad szöveg ötleteket. Minden hírdetésnek fogod látni az általános havi forgalmát, a konkurenciád szintjét a becsült bid értékét.
  • Hasonló vagy rokonértelmű kulcs szó javaslatokat a becsült bid értekkel.

keywordron1200

Ahogy létezik Keyword Planner a kulcs szavaknak, úgy létezik a Display Planner a display ad-ok számára. Itt javaslatokat találsz, hogy milyen weboladalakat használhatsz display hírdetésekre, kortól, nemtől vagy készüléktől függően is akár.

A fenti lépések végén pedig már kell egy átfogó képed legyen a választott területről amit reklámozni szeretnél. Az egyetlen hátramaradó lépés, hogy létrehozd a partnerlinked és kezd el használni is ezt.

Ossza meg a cikket:
TwitterFacebookGoogle+

Címkék: , , ,

Hogyan válassz piaci rést magadnak a partnerprogramok elkezdéséhez és miként mérheted fel ennek potenciálját?

Bejegyezve 15.11.2016 - Szerző Andi

adwords1200-628

A partnerek számára egyik kulcs fontosságú lépés, a piaci rés kiválasztása ahol reklámozni szeretnének. Kimondott jelentőséggel bír, hogy a választott terület ne csak jövedelmező legyen de ugyanakkor saját érdek körödben legyen, hogy érdemlegesen tudd felvenni a harcot a versenytársaiddal e területen.

Ha van egy téma vagy van egy hobbid amiről, úgy érzed a végtelenségig tudnál beszélni, gondolkozz el azon, hogy miképpen kereshetnél pénzt ebből.

Ne keseredj el, nem minden hobbiból lehet azonban pénzt csinálni. Csinálj egy gyors kutatást ismerőseid, barátaid közt, hogy ki, mivel tölti szabad idejét, hogy tudd hova lenne érdemesebb időt és energiát fektetni.

Jelen pillanatban neked az elsődleges célod, egy olyan hobbit találnod, mely pénzt is hozhat, úgyhogy nyugodtan rákereshetsz például a Google keresőn olyan kulcs szavakra mint „költséges hobbik” vagy „drága hobbik”. Talán olyan eredmények is lesznek a találtok közt ami érdekel vagy amihez értessz is akár, vagy miért is ne, mindkettő. Kereshetsz offline is eredményeket, ellenőrizd az újságos standoknál, miből adnak el többet, milyen témájúak a legeladottabb magazinok. Amennyiben vannak piacrésre specializálódott magazinok, úgy valószínűleg megéri az adott területtel foglalkozni.

Miután elhatároztad, hogy mely piacra szeretnél beszállni, az első lépés amit tenned kell, hogy fellépsz a Google-re és kulcs szavakat keresel az adott piacról. Amennyiben nem léteznek vagy nagyon kevés találat jön vissza úgy érdemes azon elgondolkoznod, hogy mekkora sikert rejthet magában az adott terület és nem-e lenne érdemes más fele keresgélj. Amennyiben egy adott szó jó konverziós aránnyal rendelkezik, biztos lehetsz benne, hogy sok találatot is kapsz rá egy keresésen.

Létezik kereslet a piacrés után amit reklámzni szeretnél? Nőtt az elmúlt időszakban vagy csökkent a kereslet az adott téren? A Google Trends egy elég jó eszköz melynek segítségével választ találhatsz a fenti kérdésekre.

Például a „manuka” méz keresés egyre gyakoribb az utóbbi években, ahogy a lenti ábrán is látható, 2004-ben alig vagy egyáltalán nem léteztek keresések erre a szóra, de nagyjából 2008-tól egy általánosan növekevő trend figyelhető meg a grafikonon.

manuka1200

Miért figyelj oda ezekre a statisztikákra? Mert első sorban a saját érdeked, hogy egy olyan piacra lépj be ahol, növekvőben vannak a trendek, de legalábbis stabilak és ne egy olyan rést válassz magadnak melyben a látogatók hamar elvesztik az érdeklődésüket.

Figyelj nagyon azon piacokra melyek hirtelen növekedésnek indulnak de nincs a hátuk mögött fenntartható potenciál. Lásd, a lennebbi példát, az acai gyümölcs hirtelen növekedésnek indult, nagy lendülettel, de pont olyan hirtelen vissza is esett, mivel rengeteg alternatíva áll a fogyasztók rendelkezésére ezt a növényt illetően.

acai2-1200

A következő lépés a potenciális konkurencia felmérése és piaci résed elhatározása. Ellenőrízd ki publikált cikkeket, ki publikálta a Google fizetett reklámjait adott kulcs szavakra.

Az első 10 keresési eredményben megjelenő reklámok megmondhatják, hogy mennyire elérhető a piac egy kezdő partner számára. Amennyiben a reklámok nagy márkák által vannak elhelyezve melyek nem is rendelkeznek partnerprogrammal vagy nagy média portáloké úgy az esélye, hogy előzetes SEO tudás nélkül be tudj jutni a piacra, jelentősen csökken. Legjobb esetben is csak akkor van esélyed ha sikerül egy olyan reklám mix csomagot összeállítanod mellyel ténylegesen esélyt adsz magadnak a piacra való belépésre.

Ugyan ezen lépés során érdemes azt is ellenőrizd, hogy milyen oldalakra irányítanak az ad-ok linkjei. Amennyiben az első 10 találat ugyanazon weboldál más-más oldalához vezet, úgy ez arra utal, hogy a konkurencia nem nagy, viszont ha külön oldalak fele küldenek a különböző linkek úgy elég szoros lesz a harctér.

Miután meggyőződtél, hogy létezik forgalom valamint sikerült azonosíts pár lehetőséget a piacon, az utolsó kérdés amit fel kell tegyél magdnak az a ROI (Return Of Investment)-re vonatkozik. Bár részletes költségvetést programodnak nem fogsz tudni állítani, de vannak eszközök melyek megkönnyítik a dolgod és egyelőre még ingyenesek: Ilyen például a Google Keyword Planner.

Ha beírsz egy a te piacodnak megfelelő kulcs szót, a Keyword Planner megmutatja, hogy hónapokra osztva mennyi keresése van, valamint kiszámolja a bid-edet (mely a középarányos kifzetett CPC, az összes ilyen kulcs szóra formálva – nyelv, helyseég, keresőmotor, vagy negativ kulcs szavak használata).

Mit hozhatsz még ki a Keyword Planner-ből:

  • Ad szöveg ötleteket. Minden hírdetésnek fogod látni az általános havi forgalmát, a konkurenciád szintjét a becsült bid értékét.
  • Hasonló vagy rokonértelmű kulcs szó javaslatokat a becsült bid értekkel.

keywordron1200

Ahogy létezik Keyword Planner a kulcs szavaknak, úgy létezik a Display Planner a display ad-ok számára. Itt javaslatokat találsz, hogy milyen weboladalakat használhatsz display hírdetésekre, kortól, nemtől vagy készüléktől függően is akár.

A fenti lépések végén pedig már kell egy átfogó képed legyen a választott területről amit reklámozni szeretnél. Az egyetlen hátramaradó lépés, hogy létrehozd a partnerlinked és kezd el használni is ezt.

Ossza meg a cikket:
TwitterFacebookGoogle+

Hagyjon üzenetet

Keresés:




Iratkozz fel a hírlevélre!

Add meg az email címed, hogy újdonságokat és javaslatokat kaphass a Profitshare részérol:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing