Hírdetők: hogyan hozz létre tartós kapcsolatot a partnerekkel?

Bejegyezve 13.12.2016 - Szerző Andi

relationship2-1200-628

A jól kidolgozott stratégia mellett a partnerprogramok sikerének alapját képezi azonban a tartós kapcsolatok kialakítása a partnerekkel. A mai cikkünk arról szól, hogyan hozhatod létre ezt a kapcsolatot.

A legtöbb partnerprogram többszáz partnerrel rendelkezik. Az első lépés az lehet, hogy csoportosítod a partnereket, és mindenik kategóriának megfelelő kommunikációs stratégiát hozol létre. A különböző kategóriákat kialakíthatod, például a létrehozott forgalom alapján, a generált eleadások mértékének megfelelően, de akár a konverziós arányt nézve is.

Általános megközelítés

A programod kidolgozásában elengedhetetlen, hogy minden a partnerek számára releváns információt közölj. A platform segítségedre lesz ebben, hiszen rendelkezésedre áll a belső üzenetközpont, melynek segítségével kommunikálhatsz a programodban aktív összes partnerrel. Válassz egy tömör címet, majd bizonyosodj meg róla, hogy az általad küldött üzenet tiszta és érthető. Milyen típusú üzeneteket ajánlott küldjél?

  • A weboldalon lévő leárazásokról vagy kedvezményekről: belefoglalhatod az üzentedbe, a promócióban résztvevő kategóriákat, a kedvezményes márkákat, de akár a résztvevő termékek listáját is, a leszállított valamint a régi árral együtt.
  • Periodikus üzenetek a legjobban eladott termékekről: akár hetette, havonta vagy egyéb időintervallumokra osztva.
  • A nagyobb kampányok megkezdése előtti információk: (például Black Friday) a partnerek számára fontos, hogy előre és időben megismerjék (főleg) a nagyobb kampányok szabályait, részleteit valamint ezek szerint kialakítsák a saját stratégiájukat. Ezen felül pedig, biztos lehetsz benne, hogy minőségi tartalommal tudnak felkészülni az eseményre.
  • Információ a termékek szezonalitását illetően: még akkor is ha a partnerek speciális területeken dolgoznak, a valószínűsége, hogy ismerjenek minden terméket kicsi. Javasoljuk, hogy állíts össze egy listát azon termékekből, melyek a te tapasztalaiatd alapján jobban mennek és küld el a partnereknek.

Bizonyosodj meg róla, hogy folyamatosan vannak aktív bannereid a kampánykatalógusban, akár az aktuális kedvezményekről, akár az általad forgalmazott márkákról, vagy akár arról, hogy miért vásároljanak tőled a látogatók. Ne feledd, hogy advertoriálokat és termék feedeket is ajánlj a partnerek számára.

A partnerek jórésze termék értékelésekkel foglalkozó blogger. Amennyiben üzleted megengedi, egy különlegesen hatékony módszer úgy az eladások növelésére mint a partner-hírdetői kapcsolat erősítésére, ha küldessz tesztelni termékeket. Ez egy win-win szituáció mindenki számára, hiszen neked nagyot segít az, ha a poteniális vásárlók számára vannak értékelések melyeket olvassanak, a partner pedig pénzt és bizalmat nyer a látogatóitól.

Az egyik legfontosabb pont itt azonban, hogy mindig és minden üzenetre válaszolj melyet a partnerek részéről kapsz. Még akkor is ha a válasz egy visszautasítás, próbálj meg minél részletesebb magyarázattal szolgálni ennek okát illetően, hogy partnereid megérthessék, miért nem elfogadható az általuk kedvelt megoldás. Amennyiben van rá lehetőség, jöhetsz módosítási ötletekkel a javasolt megoldást illetően, biztos lehetsz benne, hogy a partner értékelni fogja az erőfeszítéseidet.

Személyes megközelítés

Első lépésként azt javasoljuk, hogy keresd fel a top 10 legjobb partnert a programodból. A listát könnyen elérheted, a „Partnerek” menüpontból, melyet a Profitshare fiókodban találsz.

Vigyázz, hogy személyes üzenetet küldj nekük és ne ugyan azt a bulk üzenetet melyet minden partnernek küldessz, lévén, hogy általánosan a reklámozási megoldásaik is különbözőek. Próbálj ammennyiben lehet minél személyesebb lenni, szólítsd néven őket, mond el nekük, hogy mik a te céljaid, hogy mi a véleményed az eddigi munkájukkal, hogy mi a véleményed a weboldalukról, de azt se felejtsd el, hogy megköszönheted nekük az eddigi aktivitásukat. Próbálj meg minél többet megtudni róluk, hogy megtudd hol tudnád segíteni munkájukat és növelni közös eredményeiteket. Soha nem késő felvenni a kapcsolatot a top partnereiddel, de azokat sem érdemes figyelmen kívűl hagyni akik fejlődési lehetőséget mutatnak.

Fizesd meg a te programodba fektetett energiájukat és az általuk létrehozott eredményeket, ajánlj: kedvező jutalékokat, ajándék termékeket, kedvezményeket az oldaladon, bónuszokat vagy vásárlási utalványokat. Mindezek mellett fontos odafigyelned, hogy ha személyesített promóciós anyagokat kérnek a felületen keresztül akkor érdemes eleget tenned ezen kérésnek általában.

Szablyatok meg közösen adott érték küszöböket az eladásoknak, melyeket meghaladva kezdvezményes bónuszokat kapnak a partnerek valamint beszélhettek előre megszabott mutatók alapján is.

A testreszabott megközelítés keretén belül pedig említhetjük a partnerek toborzását is. Ez egy folyamatos erőfeszítés kell legyen, mely segít abban, hogy egyre nagyobb és nagyobb formalmad legyen, nagyobb eladásaid, de a konkurenciától is megkülönböztet, így a partnerek is inkább dolgoznak majd veled mint mással.

Hogyan toborozhatsz új partnereket?

  • Elhelyezhetsz egy részleget a saját weboldaladon, ahol a partnerprogramodra vonatkozó információt mutatod majd be: program leírása, ÁSZF, link a Profitshare fele a regisztráláshoz, stb. Egy extra energia ugyan de nem kellene nagy fejtörést jelentsen, hogy a weboldalad láblécébe helyezel egy rövid leírást egy direkt linkkel a Profitshare fele (pl. mint az eMAG vagy a FashionDays).
  • Keresd fel direkt a piacréseden működő bloggereket és ajánld fel nekük a Profitshare-en keresztüli együttműködést, bemutatva a programod és a hálózat előnyeit számukra.
  • Vegyél részt a Profitshare megbeszéléseken ahol megismerheted személyesen is a partnereket, megtudhatod egyenesen tőlük mit szeretnének, milyen elvárásaik vannak feléd.
  • Szervezz versenyeket. A verseny keretén belül díjazhatod úgy a legjobban teljesítő partnereidet mint a legjobban haladókat is támogatni tudod, valamint a kampányodban való részvételre hívod fel azok figyelmét is akik eddig nem reklámoztak.

Ugyancsak a „Partnerek” menüponban nyomon követheted azokat a partnereket melyek a múltban reklámoztak de ma már nem aktívak a programodban. Keresd fel ezeket személyesen és tudd meg az okokat amiért már nem dolgoznak veled – legtöbb esetben a kapott feedback nagyon hasznos tud lenni az egész üzleted számára és jól működő kapcsolatokat alakíthatsz ki.

Általánosan az elért eredmények mellett a nyitott és direkt kommunikációnak hosszú távú előnyei számosak és elengedhetetlenek a gyümölcsöző, tartós kapcsolatok kialakításában. Ha pedig jobban belegondolunk, úgy a hírdetői mint a partner fiókok háta mögöt emberek állnak, akiknek közös érdeke a siker, minél jobban megy a dolga a partnernek annál jobban megy sora a hírdetőnek is, nemde?

Ossza meg a cikket:
TwitterFacebookGoogle+

Címkék: , , , , , ,

Hírdetők: hogyan hozz létre tartós kapcsolatot a partnerekkel?

Bejegyezve 13.12.2016 - Szerző Andi

relationship2-1200-628

A jól kidolgozott stratégia mellett a partnerprogramok sikerének alapját képezi azonban a tartós kapcsolatok kialakítása a partnerekkel. A mai cikkünk arról szól, hogyan hozhatod létre ezt a kapcsolatot.

A legtöbb partnerprogram többszáz partnerrel rendelkezik. Az első lépés az lehet, hogy csoportosítod a partnereket, és mindenik kategóriának megfelelő kommunikációs stratégiát hozol létre. A különböző kategóriákat kialakíthatod, például a létrehozott forgalom alapján, a generált eleadások mértékének megfelelően, de akár a konverziós arányt nézve is.

Általános megközelítés

A programod kidolgozásában elengedhetetlen, hogy minden a partnerek számára releváns információt közölj. A platform segítségedre lesz ebben, hiszen rendelkezésedre áll a belső üzenetközpont, melynek segítségével kommunikálhatsz a programodban aktív összes partnerrel. Válassz egy tömör címet, majd bizonyosodj meg róla, hogy az általad küldött üzenet tiszta és érthető. Milyen típusú üzeneteket ajánlott küldjél?

  • A weboldalon lévő leárazásokról vagy kedvezményekről: belefoglalhatod az üzentedbe, a promócióban résztvevő kategóriákat, a kedvezményes márkákat, de akár a résztvevő termékek listáját is, a leszállított valamint a régi árral együtt.
  • Periodikus üzenetek a legjobban eladott termékekről: akár hetette, havonta vagy egyéb időintervallumokra osztva.
  • A nagyobb kampányok megkezdése előtti információk: (például Black Friday) a partnerek számára fontos, hogy előre és időben megismerjék (főleg) a nagyobb kampányok szabályait, részleteit valamint ezek szerint kialakítsák a saját stratégiájukat. Ezen felül pedig, biztos lehetsz benne, hogy minőségi tartalommal tudnak felkészülni az eseményre.
  • Információ a termékek szezonalitását illetően: még akkor is ha a partnerek speciális területeken dolgoznak, a valószínűsége, hogy ismerjenek minden terméket kicsi. Javasoljuk, hogy állíts össze egy listát azon termékekből, melyek a te tapasztalaiatd alapján jobban mennek és küld el a partnereknek.

Bizonyosodj meg róla, hogy folyamatosan vannak aktív bannereid a kampánykatalógusban, akár az aktuális kedvezményekről, akár az általad forgalmazott márkákról, vagy akár arról, hogy miért vásároljanak tőled a látogatók. Ne feledd, hogy advertoriálokat és termék feedeket is ajánlj a partnerek számára.

A partnerek jórésze termék értékelésekkel foglalkozó blogger. Amennyiben üzleted megengedi, egy különlegesen hatékony módszer úgy az eladások növelésére mint a partner-hírdetői kapcsolat erősítésére, ha küldessz tesztelni termékeket. Ez egy win-win szituáció mindenki számára, hiszen neked nagyot segít az, ha a poteniális vásárlók számára vannak értékelések melyeket olvassanak, a partner pedig pénzt és bizalmat nyer a látogatóitól.

Az egyik legfontosabb pont itt azonban, hogy mindig és minden üzenetre válaszolj melyet a partnerek részéről kapsz. Még akkor is ha a válasz egy visszautasítás, próbálj meg minél részletesebb magyarázattal szolgálni ennek okát illetően, hogy partnereid megérthessék, miért nem elfogadható az általuk kedvelt megoldás. Amennyiben van rá lehetőség, jöhetsz módosítási ötletekkel a javasolt megoldást illetően, biztos lehetsz benne, hogy a partner értékelni fogja az erőfeszítéseidet.

Személyes megközelítés

Első lépésként azt javasoljuk, hogy keresd fel a top 10 legjobb partnert a programodból. A listát könnyen elérheted, a „Partnerek” menüpontból, melyet a Profitshare fiókodban találsz.

Vigyázz, hogy személyes üzenetet küldj nekük és ne ugyan azt a bulk üzenetet melyet minden partnernek küldessz, lévén, hogy általánosan a reklámozási megoldásaik is különbözőek. Próbálj ammennyiben lehet minél személyesebb lenni, szólítsd néven őket, mond el nekük, hogy mik a te céljaid, hogy mi a véleményed az eddigi munkájukkal, hogy mi a véleményed a weboldalukról, de azt se felejtsd el, hogy megköszönheted nekük az eddigi aktivitásukat. Próbálj meg minél többet megtudni róluk, hogy megtudd hol tudnád segíteni munkájukat és növelni közös eredményeiteket. Soha nem késő felvenni a kapcsolatot a top partnereiddel, de azokat sem érdemes figyelmen kívűl hagyni akik fejlődési lehetőséget mutatnak.

Fizesd meg a te programodba fektetett energiájukat és az általuk létrehozott eredményeket, ajánlj: kedvező jutalékokat, ajándék termékeket, kedvezményeket az oldaladon, bónuszokat vagy vásárlási utalványokat. Mindezek mellett fontos odafigyelned, hogy ha személyesített promóciós anyagokat kérnek a felületen keresztül akkor érdemes eleget tenned ezen kérésnek általában.

Szablyatok meg közösen adott érték küszöböket az eladásoknak, melyeket meghaladva kezdvezményes bónuszokat kapnak a partnerek valamint beszélhettek előre megszabott mutatók alapján is.

A testreszabott megközelítés keretén belül pedig említhetjük a partnerek toborzását is. Ez egy folyamatos erőfeszítés kell legyen, mely segít abban, hogy egyre nagyobb és nagyobb formalmad legyen, nagyobb eladásaid, de a konkurenciától is megkülönböztet, így a partnerek is inkább dolgoznak majd veled mint mással.

Hogyan toborozhatsz új partnereket?

  • Elhelyezhetsz egy részleget a saját weboldaladon, ahol a partnerprogramodra vonatkozó információt mutatod majd be: program leírása, ÁSZF, link a Profitshare fele a regisztráláshoz, stb. Egy extra energia ugyan de nem kellene nagy fejtörést jelentsen, hogy a weboldalad láblécébe helyezel egy rövid leírást egy direkt linkkel a Profitshare fele (pl. mint az eMAG vagy a FashionDays).
  • Keresd fel direkt a piacréseden működő bloggereket és ajánld fel nekük a Profitshare-en keresztüli együttműködést, bemutatva a programod és a hálózat előnyeit számukra.
  • Vegyél részt a Profitshare megbeszéléseken ahol megismerheted személyesen is a partnereket, megtudhatod egyenesen tőlük mit szeretnének, milyen elvárásaik vannak feléd.
  • Szervezz versenyeket. A verseny keretén belül díjazhatod úgy a legjobban teljesítő partnereidet mint a legjobban haladókat is támogatni tudod, valamint a kampányodban való részvételre hívod fel azok figyelmét is akik eddig nem reklámoztak.

Ugyancsak a „Partnerek” menüponban nyomon követheted azokat a partnereket melyek a múltban reklámoztak de ma már nem aktívak a programodban. Keresd fel ezeket személyesen és tudd meg az okokat amiért már nem dolgoznak veled – legtöbb esetben a kapott feedback nagyon hasznos tud lenni az egész üzleted számára és jól működő kapcsolatokat alakíthatsz ki.

Általánosan az elért eredmények mellett a nyitott és direkt kommunikációnak hosszú távú előnyei számosak és elengedhetetlenek a gyümölcsöző, tartós kapcsolatok kialakításában. Ha pedig jobban belegondolunk, úgy a hírdetői mint a partner fiókok háta mögöt emberek állnak, akiknek közös érdeke a siker, minél jobban megy a dolga a partnernek annál jobban megy sora a hírdetőnek is, nemde?

Ossza meg a cikket:
TwitterFacebookGoogle+

Hagyjon üzenetet

Keresés:




Iratkozz fel a hírlevélre!

Add meg az email címed, hogy újdonságokat és javaslatokat kaphass a Profitshare részérol:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing